Newsletter dla członków ZPAV Dla mediów Kontakt Aktualności Znajdź nas: Znajdź nas www.facebook.com Twitter
Aktualności

Maciej Kutak z nowym stanowiskiem w Universal Music Group Zmiany w Zarządzie ZPAV Zmiany w Zarządzie ZPAV Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków ZPAV Warner Music Group bliski osiągnięcia porozumienia z Vevo Paryż Zaproszenie do rozmów w sprawie opłat od czystych nośników i reprografii Creative Content UK – program edukujący internautów w zakresie praw autorskich Hiszpański przemysł nagraniowy po raz pierwszy od 13 lat przynosi zyski Nowy serwis streamingowy YouTube Music Pass wywołuje kontrowersje Gratulujemy nowym Europarlamentarzystom OŚWIADCZENIE IFPI W ZWIĄZKU Z ORZECZENIEM EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI W SPRAWIE BLOKOWANIA STRON INTERNETOWYCH Muzyczne serwisy abonamentowe motorem wzrostu sprzedaży nagrań na większości rynków – RAPORT IFPI DIGITAL MUSIC REPORT Must be the music. Tylko muzyka najpopularniejszym muzycznym talent-show w Polsce Radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Zmarł Jan Bałdyga Spotify z narzędziami analitycznymi dla artystów Związek Producentów Audio Video na Europejskich Targach Muzycznych „Co jest Grane” Konferencja z udziałem przedstawicieli ZPAV – Europejskie Targi Muzyczne Co jest Grane V edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit Muzyka klasyczna w serwisie streamingowym Deezer 5 urodziny Spotify 22,4 mln Polaków słucha radia. Szczyt przypada na godziny poranne Wraca cykl Made in Polska BMAT - nowa firma monitorująca stacje radiowe Hip-hopowa walka z otyłością Sprzedaż muzyki w Szwecji w pierwszej połowie 2013 roku wzrosła o 12% Rusza Festiwal Audioriver 2013 Koncerty „Made in Polska” w całości - już na You Tube Rośnie liczba użytkowników serwisów streamingowych Już 21 czerwca upływa termin zgłoszeń udziału w targach MUSIC LAB 2013 Powstaje iRadio. Apple porozumiało się z „Wielką Trójką” wytwórni fonograficznych Koniec z darmowym dostępem do YouTube? Twitter #music – nowy sposób na odkrywanie muzyki w internecie Przemysł Fonograficzny w Liczbach 2013 - Raport IFPI Życzenia Wielkanocne Muzyka siłą napędową dla cyfrowego świata – Raport IFPI Digital Music Report 2013. Wytwórnie muzyczne zainwestowały 4,5 mld dolarów w debiutantów Europejskie Targi Muzyczne, Co Jest Grane – relacja ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych, Co Jest Grane Nowa odsłona portalu PRO-MUSIC – globalnego serwisu o muzyce digital. "Rozsupłać sieć" - konferencja ZPAV oraz IMiT w Bibliotece Narodowej w Warszawie Przedsiębiorco, nie zmawiaj się! Międzynarodowy Dzień Praw Autorskich Raport IFPI nt. muzyki cyfrowej (Digital Music Report 2012) 11 lat to najlepszy wiek dla podjęcia rozmowy z dzieckiem o nielegalnym wykorzystywaniu Internetu – badania Childnet International Bogdan Zdrojewski Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego gościem projektu „Bądź świadomy” PLÁCIDO DOMINGO PRZEWODNICZĄCYM IFPI Muzyka cyfrowa - Raport IFPI – informacja prasowa Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/ Nowa agencja PR QL CITY rozpoczyna współpracę ze ZPAV! POLSCY ARTYŚCI W POLSKICH RADIACH Najnowszy raport IFPI – Przemysł muzyczny w liczbach na rok 2010 Raport IFPI o inwestowaniu w muzykę. IFPI – najnowszy raport o muzyce Digital w świecie – streszczenie Przemysł muzyczny w liczbach - najnowsze dane

26.08.2010
Przyszłość przemysłu muzycznego – rokowania muzyczne na rok 2015./źródło: www.themusicnetwork.com/

Jaką rolę będą odgrywały wytwórnie fonograficzne?

Max Hole, dyrektor ds. operacyjnych Universal Music International: W 2015 roku wytwórnie będą odgrywały taką samą rolę jak dotychczas. Naszym zadaniem jest wyławianie i rozwijanie talentów. Jesteśmy przystanią, twórczą i finansową, która umożliwia rozwój i utrzymanie przyszłych gwiazd. Bez dostarczanej przez nas wiedzy specjalistycznej i inwestycji artystom trudno przebić się w otaczającym hałasie.

Ariel Hyatt, założycielka agencji Ariel Publicity & Cyber PR : Wytwórnie nadal będą podejmowały ryzyko pracy z wybranymi artystami, ale w przyszłości mogą je bardziej kalkulować. Sądzę, że umowy 360-stopniowe, gdzie wytwórnie otrzymują udział zysków z koncertów, sprzedaży gadżetów itp. w zamian za większe wsparcie artysty, to dopiero początek tego trendu. Wytwórnie będą coraz bardziej zaangażowane w pracę nad każdym aspektem kariery artysty, w miarę jak sprzedaż płyt przestanie być głównym źródłem przychodów. Wytwórnie fonograficzne będą nadal istniały i będą nadal istotne dla artystów, którzy pragną podbić rynek masowego odbiorcy, aczkolwiek ich obecna działalność w przyszłości będzie wyglądała inaczej.

Harvey Goldsmith, organizator koncertów: Wytwórnie pozostaną ważne dla artystów. Ostatecznie artysta będzie nadal potrzebował firmy, która zajmie się dystrybucją jego produktów, w takiej czy innej formie. Artysta będzie też potrzebował funduszy, by przeżyć i móc się rozwijać. Wytwórnia fonograficzna jest mieszanką działu A&R, marketingu, dystrybucji, PR i innych działań, które decydują o sukcesie artysty.

Steve Schnur, dyrektor EA ds. muzyki: Sposoby odbioru i przechowywania muzyki przez konsumenta zmieniły się na zawsze. Wytwórnie fonograficzne muszą teraz zrobić to samo. Ich dotychczasowy model biznesowy upadł. Nasze nowe media cyfrowe otworzyły całkowicie inny świat możliwości, a sprzedaż albumów będzie coraz mniej istotna wobec przychodów generowanych z tytułu wykorzystania nagrań w reklamach, filmach, programach telewizyjnych i publishingu.

Martin Mills, założyciel grupy niezależnych wytwórni Beggars Group: Podejrzewam, że wytwórnie będą bardzo podobne do obecnych, chociaż w 2015 roku mogą już się tak nie nazywać. Wbrew temu, co twierdzą nasi przeciwnicy, artyści nadal będą potrzebowali podmiotu, który będzie inwestować w ich rozwój i rozpowszechniać ich muzykę.


Kim będą najbardziej wpływowi gracze na rynku?

Max Hole: 5 lat minie szybko więc, ogólnie rzecz biorąc, będą to te same firmy: Universal Music, Sony Music, Live Nation, AEG, i-Tunes, Spotify.

Ariel Hyatt: Stawiam na menedżerów. Dobrze ukierunkowani menedżerowie, którzy prowadzą artystów korzystając z innowacyjnych pomysłów w zakresie udzielania licencji, promocji i współpracy z agencjami reklamowymi i którzy jako partnerzy biorą udział w ciekawych i lukratywnych przedsięwzięciach znanych marek. Dobry menedżer pomoże artyście opracować strategię, jak zarabiać pieniądze.

Harvey Goldsmith: Prawdopodobnie firmy, które oferują artyście raczej partnerstwo niż kontrolę. Będą to firmy związane z mediami, duże firmy zajmujące się promocją koncertów, niektóre wytwórnie. A także spółki celowe specjalizujące się w rozwoju karier artystów.

Steve Schnur: Największy wpływ będą mieli ci, którzy rozumieją i tworzą nowe modele biznesowe wokół globalnej cyfrowej przyszłości. Przemysł „płytowy” może być martwy, ale przemysł muzyczny czeka najbardziej twórczy i finansowo ciekawy okres w historii.

Martin Mills: Nie będzie żadnych lwów w dżungli. Za pięć lat będzie to bardziej wyrównany i zróżnicowany krajobraz.


Czy radio będzie odgrywało istotną rolę?

Max Hole: Wierzę, że tak, tak długo jak będą konsumenci, którzy pragną, by muzyka była wybierana dla nich i by oni sami nie musieli jej wyszukiwać.

Ariel Hyatt: Niestety odpowiedź brzmi: tak. Tak długo jak będzie istniało radio, będzie miało istotny wpływ na rynek muzyczny, gdyż jest ono ogólnodostępne i darmowe.

Harvey Goldsmith: Radio zawsze będzie miało istotny wpływ na muzykę. Ale myślę, że zmieni się sposób słuchania radia – prawdopodobnie w roku 2015 dominować będzie radio działające w oparciu o subskrypcję.

Steve Schnur: Tak długo jak będą dzieci i samochody, radio zawsze będzie odgrywać istotną rolę. Ale ścisłe formatowanie i sztywne korporacyjne playlisty mogą ograniczyć jego siłę. Mam nadzieję, że niezależne stacje radiowe przetrwają i nadal będą podejmować ryzyko, które zmienia wszystko.

Martin Mills: Tak, ale rola ta będzie coraz bardziej ograniczona. Wraz z technologią nadchodzi możliwość ukierunkowania fanów i wykorzystania nowych kanałów odkrywania muzyki.


W jaki sposób konsumenci będą pozyskiwać muzykę?

Max Hole: Fizyczne produkty deluxe dostępne będą w kurczącej się sprzedaży detalicznej, ale również w rosnącej sprzedaży bezpośredniej. Produkty cyfrowe można będzie nabyć, korzystając z coraz mniej popularnej oferty „a la carte”, ale przede wszystkim w serwisach opartych o model subskrypcji, dostarczających produkty do wszystkich rodzajów urządzeń ruchomych i stacjonarnych. Będziemy musieli się przyzwyczaić do tego, że konsumentom zależy bardziej na szybkim i łatwym dostępie niż na posiadaniu.

Harvey Goldsmith: Za pomocą komórek i Internetu. Zważywszy na to, że Internet już jest zbyt ciasny, komórki odgrywają coraz większą rolę dzięki stosownym aplikacjom.

Steve Schnur: Z pewnością będzie to i-Tunes. Rozwijają się też serwisy działające w oparciu o subskrypcję. Dla połowy naszego pokolenia pobieranie muzyki jest już normą. I bardzo podoba mi się ironia faktu, że przemysł muzyczny wykonał krok naprzód cofając się do sprzedaży singli.